Chemie s Canvou

Jedním z výstupů základního vzdělávání v předmětu Chemie je schopnost žáků umět zhodnotit užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvést příklady produktů průmyslového zpracování ropy. Úkolem žáků 9. ročníku bylo vytvořit postery stručně charakterizující fosilní paliva a postupy průmyslového zpracování ropy, tentokrát však bez papíru a psacích potřeb. Tak v hodinách chemie a informatiky žáci pracovali na mobilních zařízeních vlastních i zapůjčených školou v rámci projektu Národní plán obnovy – prevence digitální propasti. Seznámili se s online nástrojem pro grafický design Canva, v pracovních týmech pak sdíleli a tvořili plakát na zvolené téma. Vyhledávali, hodnotili a zpracovávali informace o vlastnostech, výskytu a zpracování fosilních paliv a vlivu jejich využívání na životní prostředí, diskutovali o vkládaných informacích, ověřovali jejich relevanci. Práce na projektu žákům umožnila v kooperaci s ostatními žáky samostatně vyhledávat potřebné informace týkající se chemického poznávání, chápat souvislosti chemického poznání s ostatními přírodovědně zaměřenými oblastmi a prostřednictvím Canvy pak rozvíjet své digitální kompetence.

Dřevo

Vakuová destilace ropy

Atmosférická destilace ropy

Zemní plyn

Ropa

Uhlí