Bezpečné chování při práci s elektrickými přístroji a zařízeními

Na počátku projektu v předmětu Fyzika byla iniciativa žáků 9. ročníku. Ti při seznamování s aplikací pro grafický design Canva objevili možnost tvorby a úpravy videa a chtěli si vytvoření naučného videa vyzkoušet. Na hodinách fyziky a informatiky tak zpracovávali téma Bezpečné chování při práci s elektrickými přístroji a zařízeními – vytvářeli v týmech videa upozorňující na správné a nesprávné chování s práci s elektrozařízením, poukazovali na možná rizika a nabízeli možnosti řešení modelových krizových situací. Při týmové spolupráci žáci vyhledávali a třídili informace a na základě jejich pochopení, propojení a systemizace je efektivně využívali v procesu učení – uváděli informace do souvislostí, propojovali poznatky do širších celků, rozvíjeli své schopnosti formulovat a vyjadřovat své myšlenky v logickém sledu. V rámci rozšiřování svých digitálních kompetencí se žáci učili vytvářet videa, provádět animaci vložených prvků, připojovat zvukové efekty a hudební doprovod. Žáci si prostřednictvím aktivního učení uvědomili nebezpečí a rizika spojená s elektrickými přístroji a osvojili si zásady jejich bezpečného používání.